30 nye stillinger til Gældsstyrelsen i Grenaa

Gældsstyrelsen styrker inddrivelsen af gælden til det offentlige. Derfor kan Grenaa se frem til 30 nye arbejdspladser.

Er du ledig eller ønsker at skifte job, så er der god grund til at tjekke jobopslag i dag. Gældsstyrelsen har slået 30 nye stillinger op i Grenaa som sagsbehandlere. De nye medarbejdere søges inden for et bredt fagligt og uddannelsesmæssigt felt. Fx kan man have en baggrund som kontor- eller revisor-assistent, finansøkonom eller bachelor/kandidat i jura, finans, offentlig administration eller økonomi.

"Selvfølgelig søger vi en stor faglighed, men vi søger også nogle kolleger, som har de rette menneskelige egenskaber. Det er vigtigt, at dialogen med borgerne sker med respekt, tillid og forståelse, for vi arbejder ofte med borgere, som er havnet i en økonomisk svær situation", siger underdirektør i Gældsstyrelsen Maibrit Brandt.

Du kan godt være nyuddannet, da du bliver en del af en stærk faglig enhed, som vil hjælpe med at klæde dig på til opgaverne. Som nyansat i Gældsstyrelsen kommer du desuden igennem et 3-5 ugers introduktionsforløb, hvor du bliver sat grundigt ind i Gældstyrelsens arbejdsområder herunder bl.a. forvaltnings- og skattelovgivning.

"Vi insisterer på at give nye medarbejdere en god start på deres nye job. Det betyder, at vi tager godt imod dem, men det betyder også, at vi giver dem et længere introduktionsforløb, så de er klædt på til at varetage en meget vigtigt samfundsopgave", siger underdirektør i Gældsstyrelsen Maibrit Brandt.

De nye medarbejdere vil komme til at håndtere mange forskellige opgaver som bl.a. sagsbehandling på inddrivelsesopgaver, retskraftsvurdering af de forskellige krav som Gældsstyrelsen skal inddrive, håndtering af henvendelser via telefon og mail samt bogføring af indbetalinger.

Borgmester Jan Petersen glæder sig over udsigten til 30 nye stillinger i Grenaa:

”Det er en fantastisk nyhed. Vi er glade for udsigten til nye arbejdspladser, og jeg noterer mig samtidig, at man søger medarbejdere med forskellig uddannelsesbaggrund – også gerne nyuddannede. Det passer rigtig godt til Grenaa, som er en by med mange forskellige uddannelsesinstitutioner”, siger han.

Kommunaldirektør Christian Bertelsen siger:

”Det er meget glædeligt, at Gældsstyrelsen opslår 30 nye stillinger i Grenaa. Det er med til at udbygge og styrke det faglige miljø omkring SKAT i byen, og jeg ser muligheder både for vores lokale arbejdsstyrke og for potentielle ind-pendlere, som vi på sigt gerne vil forvandle til tilflyttere”, siger han.

Fakta om Gældsstyrelsen:

- Den 1. juli 2018 blev SKAT erstattet af syv nye styrelser. - Gældsstyrelsen er etableret under Skatteministeriet og har ansvaret for at inddrive borgeres og virksomheders gæld til det offentlige.

- Gældsstyrelsen har hovedsæde i Middelfart og har lokationer syv steder i landet – foruden Middelfart er det Ringkøbing, Thisted, Tønder, Grenaa, Roskilde og Randers.

- Gældsstyrelsen vil i 2021 bestå af omkring 1.500 medarbejdere.

Hvis du er interesseret i at høre mere om stillingerne, er der åbent hus på Bredstrupvej 40, 8500 Grenå den 4. september 2018 fra kl. 16.00 Se oplysninger om tilmelding til åbent hus i stillingsopslagene.

Der er ansøgningsfrist den 12. september, og stillingsopslagene kan ses på gaeldst.dk/job.

Yderligere oplysninger kan indhentes hos presse i Gældsstyrelsen: 72 22 13 04

Nyhedsdato: 22.08.2018