Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Norddjurs Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved at vælge emne og herefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside
Forstør eller formindsk teksten på hjemmesiden.
 
 

Konkurrence: Lav en jobcenter-app til Norddjurs Kommune

Hvordan kan man skabe en smidig og uformel kommunikation mellem jobcenter, ledige, arbejdsgivere/virksomheder? Det er spørgsmålet i konkurrencen om den bedste nye applikation til jobcentrets kommunikation med borgere og samarbejdspartnere.

Beskrivelse af opgaven

Norddjurs Kommunes jobcentre ønsker at forbedre kommunikationen med borgere og samarbejdspartnere i beskæftigelsesindsatsen. Opgaven er at udvikle tre applikationer, der skal forbedre kommunikationsvejene, skabe bedre kontakt og samarbejde mellem borgere, virksomheder og leverandører af tilbud til borgere. Der er brug for tre forskellige apps eller én som samler det hele. Der er brug for apps til følgende tre formål:

App 1

En app som nem og hurtigt kan bruges af virksomheder og borgere i deres kommunikation med jobcentret. Eksempelvis med henblik på at oplyse om en borgers fremmøde i personens praktik (check in, check out, fravær) samt borgerens evaluering af sin arbejdsdag (god/dårlig, udvikling i forløbet). Det er et krav, at borgeren skal anvende sit NemID for på den på den måde at trække og levere oplysningerne.

App 2

En app som deler viden om jobåbninger til borgere såvel som ledige kandidater til virksomhederne. App’en kan jobcentret bruge til at oplyse om specifikke ledige jobs til ledige borgere. I formidlingen af de ledige jobs skal følgende være opfyldt:

  • Jobfunktionerne er fremhævet
  • Geografisk placering i kommunen og omegn,
  • Distance til arbejdspladsen fra borgerens bolig
  • Offentlige transportmuligheder til/fra arbejdspladsen
  • Oplysning om hvorvidt borgerne skal tage kontakt til arbejdspladsen og/eller en jobkonsulent om jobbet.

CV’er på ledige borgere, som har fået kompetenceløft eller er nyuddannede, skal app’en også kunne dele med virksomheder eller arbejdspladser.

App 3

En app, som skal bruges til kommunikation mellem Norddjurs Kommunes jobcenter og dets anden aktører. Anden aktører (virksomheder) har borgere ude i et forløb over flere uger. Under disse forløb skal borgerne møde op, og jobcentret skal kunne følge borgerens progression i forløbet. App’en skal bruges til at registrere borgernes fremmøde, information om deltagelse og kort beskrive progression i de individuelle forløbet ude ved anden aktører.

Deltagere
Konkurrencen afholdes af kommunens jobcenter, er åben for alle og henvender sig til udviklere i det IT-innovationsmiljø, som findes i Norddjurs. Fx virksomheder i GAME HUB‘en, IT-studerende og alle andre, som interesserer sig for og kan programmere og udvikle apps.

Præmie/Honorar
Den bedste app kåres af et udvalgt dommerpanel og honoreres med:

  • Vinderpræmie: 25.000 Kr.

Sådan deltager du
Jobcentret har brug for apps som hjælpemidler til den eksterne kommunikation. Deltagerne vælger selv, om de vil sende forslag ind til enten én af de tre apps, to eller til alle tre. Et forslag, som samler alle tre apps (kommunikationsbehov) er også muligt.

Hvis du kun sender ét forslag ind, så stilles du ikke dårligere, end hvis du sender forslag ind til to eller alle tre!

Dit forslag skal enten bestå af en projektbeskrivelse (1-5 sider) inklusive design-mockups, wireframes, flowdiagram el. lign samt en prototype af app’en. Du kan også indsende Android-applikationer, iPhone-applikationer, links til løsninger mv.

Konkurrencebidrag sendes per mail til Anne Risom: anr@norddjurs.dk

I emnefeltet skal der stå: Konkurrence om jobcenter-app.

App’en skal være på dansk, og projektbeskrivelsen skal være på dansk eller engelsk. Det skal derudover specificeres, hvilke datakilder, der er anvendt i applikationen. Hvis et konkurrencebidrag har indgået i en anden sammenhæng, skal dette angives ved indsendelsen.

Alle rettigheder for indsendt materiale tilhører afsenderen. I forbindelse med prisoverrækkelsen får Jobcentret/Norddjurs Kommune brugsret til 1. præmievinderens bidrag.

Deadline for indsendelse af bidrag til konkurrencen er:

mandag den 20. november 2017 kl. 12.

Procedure for bedømmelse
Efter konkurrencens deadline vil et dommerpanel udvælge 4 finalister, som får direkte besked. De 4 finalister skal ved et event i slutningen af november 2017 pitche deres app for dommerpanelet. Efterfølgende vurderer og kårer dommerpanelet en vinder og præmien overrækkes af borgmester Jan Petersen samme dag.

  • Panelet vil lægge vægt på, at appen:
  • Er realiserbar
  • Skaber værdi for virksomheder, borgere og jobcentret
  • Er brugervenlig og visuelt appellerende
  • Er på dansk
  • Kan bruges af Norddjurs Kommune efter endt konkurrence

Dommerpanelet består af:

  • Ejer af en IT-virksomhed i kommunen
  • Claus Elkjær, Filialdirektør, Danske Bank, Grenaa afdeling
  • Jens Højlund, Viden Djurs
  • Lars Nielsen, Partner i Sonne & Nielsen, som udvikler software til jobcentre
  • Mads Kempel Sørensen, IT-chef, Norddjurs Kommune
  • Tonny Olsen, Chef for Borgerservice og digitalisering, Norddjurs Kommune
  • Michael Engelsbæk, Erhvervs- og arbejdsmarkedsdirektør, Norddjurs Kommune

Tidsplan for konkurrencen:

Den 20. november: Deadline for indsendelse af konkurrencebidrag.

Den 23. november: Dommerpanelet udvælger fire konkurrencebidrag, som skal dyste ved et pitch-event. De 4 deltagere får direkte besked.

Den 29. november: Kl. 14-16 Pitch-event: De 4 finalister pitcher deres app/apps for dommerpanelet, vinderen udpeges og præmieoverrækkelse (inkl. pressedækning)

Nyhedsdato: 28.09.2017