Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Norddjurs Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved at vælge emne og herefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside
Forstør eller formindsk teksten på hjemmesiden.
 
 

Sagsbehandler til Sygedagpenge søges til Jobcenter Norddjurs

Tilbage
Vi går nye veje på arbejdsmarkedsområdet - vil du være med? 

Vi søger en ny kollega til vores sygedagpengeteam med interesse og erfaring inden for området. Du indgår i et lille dynamisk og velfungerende team, hvor sparring, egen kompetence, resultater og faglighed vægtes højt.

Vi arbejder for, at borgerne kan bidrage på arbejdsmarkedet med deres ressourcer. I en organisering, hvor det er hjælpen til borgerne, der er det styrende, har vi nedbrudt siloerne og er én samlet organisation. At borgerne kommer i job og uddannelse, og at virksomhederne får adgang til arbejdskraft ser vi som to ligeværdige mål.

Vi ved, at det er i overgangene, vi vinder eller taber. Vi ved, at samarbejde på tværs skaber de bedste resultater. Derfor går vi ind og ud hos hinanden og sparrer gensidigt, uanset hvilken ydelse vi arbejder med. Vi ved, at beslutninger om tilbud og indsatser skal tages her og nu, hvis de skal have den bedste effekt. Derfor har vi nedbrudt hierarkierne og hos os kan medarbejderne træffe afgørelser om tilbudskøb, uden at spørge om lov.

Det kræver, at vi er gode fagprofessionelle, at vi er nysgerrige, og at vi er åbne for læring. Det arbejder ledelse og medarbejdere sammen om at skabe rammerne for, sammen med gode og tætte samarbejdspartnere i og uden for kommunen.

Vi har en direkte og uformel omgangstone, vi værdsætter faglig stolthed og ansvarsfølelse over for det arbejde vi udfører.

Om jobbet
Kerneopgaven er, med udgangspunkt i borgernes ressourcer, at guide borgerne mod realistiske og opnåelige mål.

Dine hovedopgaver vil være:
  • At afholde samtaler med borgerne
  • Understøtte borgernes progression og muligheder for at komme tilbage i arbejde
  • Skriftlig opfølgning i sagerne
  • At klargøre og forelægge sager for kommunens Rehabiliteringsteam
  • Aktiv deltagelse i teamets løbende udvikling
  • Tværfagligt samarbejde med borgerne i fokus

Om dig
Du er uddannet socialrådgiver/socialformidler og har erfaring med borgere med problemer udover ledighed.

Derudover forventer vi, at du: 
  • Kan se muligheder frem for begrænsninger
  • Er nøjagtig og omhyggelig og samtidig kan prioritere og agere i en travl hverdag
  • Har gode kundskaber inden for brugen af IT – og gerne kendskab til Fasit og Office
  • Har administrativt flair og er bevidst om vigtigheden af at dokumentere
  • Har gode mundtlige og skriftlige kommunikationsevner
  • Kendskab til arbejdsmarkedet
  • Kan arbejde efter lovgivningens rammer samtidig med en anerkendende, men også direkte tilgang til borgerne afhængig af hvad situationen kræver

Vil du vide mere?
Du kan få yderligere oplysninger ved henvendelse til:

Souschef Martin Bengtson tlf. 30 50 07 25
Faglig koordinator Susan Havmøller tlf. 89 59 20 62

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og 37 timer om ugen.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 25. september 2019, og vi forventer at afholde samtaler den 30. september 2019.


Send ansøgning Tilbage
  • Jobområde

    Administration & Sagsbehandling

  • Arbejdstid

    Fuldtid

  • Varighed

    Fastansættelse

  • Ansøgningsfrist

    25-09-2019

  • Kontaktperson

    Martin Bengtson

  • Telefonnummer

    30 50 07 25