Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Norddjurs Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved at vælge emne og herefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside
Forstør eller formindsk teksten på hjemmesiden.
 
 

AC-fuldmægtig til kommunaldirektørens sekretariat

Tilbage
AC-fuldmægtig til kommunaldirektørens sekretariat i Norddjurs Kommune

Kommunaldirektørens sekretariat søger en AC-fuldmægtig til udviklingsopgaver og betjening af den administrative og politiske ledelse i kommunen. Sekretariatet er en del af et samlet stabsområde og betjener borgmester, kommunaldirektør og øvrig direktion, samt kommunalbestyrelse og økonomiudvalg på en lang række områder, som fx udarbejdelse af dagsordener, beslutningsoplæg, notater, juridisk bistand og kommunikationsopgaver samt organisationsudvikling.

Om opgaverne

Opgaverne som du skal varetage i stillingen omfatter blandt andet:
  • Ledelsesbetjening af kommunaldirektør og direktion
  • Udarbejdelse af notater, analyser og beslutningsoplæg til borgmester og kommunaldirektør
  • Beskrivelser af sager til politisk behandling i økonomiudvalg og kommunalbestyrelse
  • Deltagelse i opgaver som understøtter tværgående initiativer, organisationsudvikling og projek-ter i organisationen, herunder også betjening af sekretariatschefgruppen og chefforum
  • Sparring omkring processer, sagsforløb, inddragelse af aktører, planlægning mv.
  • Diverse løbende opgaver i øvrigt
Om dig og dine kompetencer
Det er vigtigt, at du har interesse og flair for at arbejde i en politisk styret organisation, har analytisk sans, samt evnen til at kommunikere klart og enkelt – især på skrift.

I stillingen er det nødvendigt hurtigt at kunne sætte sig ind i nyt stof og overskue komplekse sammenhænge.

Du har en faglig ballast og arbejder selvstændigt, men evner samtidig at inddrage ledelse, kollegaer, fagpersoner osv. når du har behov for sparring.

Du har organisatorisk forståelse og evne til at navigere i krydsfeltet mellem forskellige aktører, fagligheder, interesser og hensyn.

Gode samarbejdsevner på tværs af organisationen og på tværs af fagligheder er vigtige egenskaber i jobbet, ligesom du også både fagligt og personligt formår at indgå i direkte betjening og sparring med den øverste ledelse i kommunen.

Du trives med både mindre opgaver med korte deadlines, og større sager og projekter med længere tidsperspektiv. Du er i stand til at modtage mange forskelligartede opgaver, som stadig er under udvikling, og du er selv opsøgende og proaktiv mht. at få dem løst, afklaret og prioriteret.

Uddannelsesmæssigt forestiller vi os, at du har en samfundsvidenskabelig baggrund eller tilsvarende.

Erfaring fra arbejde i en politisk styret organisation og ledelsesbetjening vil være en fordel.

Vi tilbyder
  • En stilling tæt på den politiske og administrative topledelse i kommunen
  • En afvekslende opgaveportefølje, hvor du får indsigt i de fleste kommunale områder
  • Mulighed for høj grad af ansvar i opgaveløsningen
  • Faglige udfordringer i et uhøjtideligt og travlt miljø
  • Gode kollegaer i en seriøs men uhøjtidelig kultur
  • Flekstid, mobiltelefon og kantine
  • Løn efter gældende overenskomst.
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest den 1. oktober 2019.

Ansøgningsfristen er senest torsdag den 22. august.

Samtaler forventes afholdt i uge 35.

Læs mere om Norddjurs Kommune på www.norddjurs.dk.

Send ansøgning Tilbage
  • Jobområde

    Administration & Sagsbehandling

  • Arbejdstid

    Fuldtid

  • Varighed

    Fastansættelse

  • Ansøgningsfrist

    22-08-2019

  • Kontaktperson

    Thøger Terp

  • Telefonnummer

    51 46 90 21