Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Norddjurs Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved at vælge emne og herefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside
Forstør eller formindsk teksten på hjemmesiden.
 
 

Norddjurs Kommune søger leder til nyoprettet stilling som faglig personaleleder til adm.- og ydelsesteam

Tilbage
Finder du det inspirerende at være, og er du en stærk faglig leder for engagerede medarbejdere? Har du erfaring fra beskæftigelses- og ydelsesområdet? Og trives du med at lede eller sparre blandt medarbejdere og ledere? Så søg meget gerne.

Om Norddjurs Kommune:

Vi ved, at det er i overgangene, vi vinder eller taber. Vi ved, at samarbejde på tværs skaber de bedste resultater. Derfor går vi ind og ud hos hinanden og sparrer gensidigt, uanset hvilken ydelse vi arbejder med. Derfor er ydelse og indsats blevet placeret tæt på hinanden i Norddjurs Kommune.
Vi ved, at beslutninger om tilbud og indsatser skal tages her og nu, hvis de skal have den bedste effekt. Derfor har vi nedbrudt hierarkierne, og hos os kan medarbejderne træffe afgørelser om tilbudskøb uden at spørge om lov.
Det kræver, at vi er gode fagprofessionelle, at vi er nysgerrige, og at vi er åbne for læring. Det arbejder ledelse og medarbejdere sammen om at skabe rammerne for sammen med gode og tætte samarbejdspartnere i og uden for kommunen.
Vi har en direkte og uformel omgangstone, vi værdsætter faglig stolthed og ansvarsfølelse over for det arbejde vi udfører. Afdelingen er ambitiøs og leverer gode resultater inden for de enkelte målgrupper. Vi er ikke i mål og har fortsat udfordringer, så den udvikling skal fortsættes.

Om jobbet:

Stillingen er nyoprettet og en del af arbejdsmarkedsafdelingens nye organisering. Vi er en arbejdsmarkedsafdeling under forandring. Lige nu er vi 1 arbejdsmarkedschef, 2 souschefer, 5 koordinatorer og ca. 80 medarbejdere, men arbejdsmarkedsafdelingen bliver større med dertil flere koordinerende opgaver, som skal løftes. Der er brug for en faglig dygtig leder indenfor beskæftigelsesområdet - med vægt på ydelses- og administrationsområdet. Du skal kunne spare og rådgive med både ledere og medarbejdere. Derudover er det også vigtigt, at du skal kunne varetage ledelsesmæssige personaleopgaver. Du bliver en del af ledelsesgruppen sammen med 2 souschefer, og kommer til at referere til arbejdsmarkedschefen.
Du får ansvar for drift- og personaleledelsen for ydelses- og administrationsteamet. Der er tale om en stilling, hvor du som leder skal kunne navigere i en matrix-struktur de forskellige teams imellem, og deraf yde faglig og personalemæssige ledelse og sparring for ydelsesteamet. Det er derfor afgørende, at du besidder en bred viden indenfor lovgivningen på området, og at du formår at opretholde og udvikle den stærke faglighed i vores ydelsesteam.
Vi søger en leder med et stærkt engagement og drive, som kan skabe klare rammer og mål for ydelsesområdet, hvor du skal levere støtte og faglig sparring til dygtige medarbejdere der håndterer mange forskellige borgergrupper og deres ydelse. Du skal kunne formå at sikre lovgrundlag og behandlingsfrister samt yde sparring af komplekse sager. Du bliver også leder for dynamiske og engagerede medarbejdere i det administrative team, som løser mange forskelligartede opgaver på tværs af mange teams samt understøtter ledelsen. De har mange bolde i luften og løser opgaver i alt fra økonomiske budgetter og fakturering, til personaleopgaver og førtidspensionsvurdering.

Vi søger en leder som;
  • Kan udvise en samarbejdsorienteret og tillidsskabende ledelsesstil
  • Skal være en løsningsorienteret, handlekraftig og implementeringsstærk leder
  • Kan yde faglig sparring til medarbejderne så mål og visioner realiseres
  • Har fokus på at gribe ideer og omsætte disse til konkrete handlinger
  • Kan arbejde målrettet og resultatorienteret
  • Gerne har erfaring indenfor personaleledelse og ledelse af forskellige faggrupper
  • Gerne har erfaring i at lede i en politisk styret organisation
  • Har relevant uddannelse
  • Har stor viden om og erfaring med lovgivning på ydelsesområdet

Som person:
  • Er du i god balance med dig selv, og du ved hvad du står for som leder
  • Er du god til at lytte, men også god til at skære igennem når det er nødvendigt
  • Udstråler du energi og positiv humør
  • Er du troværdig og god til at skabe relationer


Ansøgningsfrist: 17. juni 2019

Tiltrædelse: Snarest muligt

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til souschef Martin Bengtson tlf; 30 50 07 25


Send ansøgning Tilbage
  • Jobområde

    Ledelse

  • Arbejdstid

    Fuldtid

  • Varighed

    Fastansættelse

  • Ansøgningsfrist

    17-06-2019

  • Kontaktperson

    Martin Bengtson

  • Telefonnummer

    30 50 07 25