Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Norddjurs Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved at vælge emne og herefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside
Forstør eller formindsk teksten på hjemmesiden.
 
 

Juridisk medarbejder til kommunaldirektørens sekretariat - barselsvikariat

Tilbage
Norddjurs Kommune søger en juridisk medarbejder i et barselsvikariat til kommunaldirektørens sekretariatet. Sekretariatet betjener borgmester, kommunaldirektør og øvrig direktion og kommunalbestyrelse på en lang række områder, f.eks. udarbejdelse af dagsordener, beslutningsoplæg, notater, juridisk bistand, kommunikationsopgaver m.v.
 
Opgaverne
som du skal varetage, omfatter blandt andet:
  • Håndtering af aktindsigter og eksterne henvendelser.
  • Udarbejdelse af sagsoplæg og notater til politiske dagsordener samt til sekretariatsfunktioner.
  • Rådgivning inden for den kommunale styrelseslov, kommunalfuldmagten, forvaltnings- og offentlighedsloven samt de enkelte love på kommunens fagområder.

Dig og dine kompetencer
Det er vigtigt, at du har interesse og flair for at arbejde i en politisk styret organisation kombineret med stærke juridiske og analytiske kompetencer samt evnen til at kommunikere klart og enkelt – især på skrift. Du skal kunne samarbejde bredt i vores organisation og det er vigtigt at du er en god holdspiller samt evner at overskue komplekse sammenhænge.

Du skal trives i en omskiftelig hverdag, hvor det forventes at du både kan levere den hurtige redegørelse og den mere dybdegående analyse

Uddannelsesmæssigt forestiller vi os, at du er Cand.jur. Har du erfaring fra en politisk styret organisation vil det være en fordel.

Vi tilbyder:
  • Løn efter gældende overenskomst
  • Hjemmearbejdsplads, mobiltelefon, kantineordning
  • Et spændende arbejde tæt på den politiske og administrative ledelse
  • Gode kolleger
  • Faglige udfordringer i et uhøjtideligt og travlt miljø

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Thøger Terp på mobil: 51 46 90 21 eller på mail tht@norddjurs.dk.

CV og kopi af eksamenspapirer vedlægges ansøgningen

Ansættelsesprocessen:
Ansøgningsfrist den 18. juni. Der afholdes samtaler i uge 26 eller 27.

Forventet tiltrædelse 1. august eller efter aftale.


Send ansøgning Tilbage
  • Jobområde

    Økonomi & Jura

  • Arbejdstid

    Fuldtid

  • Varighed

    Vikariat

  • Ansøgningsfrist

    18-06-2019

  • Kontaktperson

    Thøger Terp

  • Telefonnummer

    51 46 90 21