Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Norddjurs Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved at vælge emne og herefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside
Forstør eller formindsk teksten på hjemmesiden.
 
 

Pædagoger søges

Tilbage
Pædagoger søges til Område Ørsted, Auning og Allingåbro

Timeantal: 30-37 timer
Tiltrædelse: snarest eller senest 1. juli 2019

Leder du efter en arbejdsplads hvor der er brug for din viden og fag-personlige kompetencer? Er du klar til at arbejde team orienteret og tværfagligt sammen med pædagoger, sundhedsfagligt personale, omsorgsmedhjælpere og social og sundhedshjælpere? Leder du efter mulighed for at blive dygtigere til dit fag og få mulighed for at udvikle dine kompetencer?
Så skal du sende din ansøgning til Område Ørsted, Auning og Allingåbro. . 

Område Ørsted, Auning og Allingåbro består af fem bosteder og to aktivitetscentre for voksne med varigt nedsat fysisk og psykisk funktionsevne i alderen 18-70 år. Borgerens ret til selvbestemmelse er i fokus og vi arbejder ud fra en anerkendende tilgang, nænsom læring og professionel kærlighed, ud fra principperne i Gentle Teaching. Vores fokus er at bevare værdighed i samhørighed.

Vi søger 2 pædagoger til faste stillinger med primær tilknytning til henholdsvis Skovvang og Kærvang Timetal er 30-37 timer i gennemsnit pr. uge efter nærmere aftale.

Vi arbejder med indsatsplaner, forskellige målrettede pædagogiske tiltag med henblik på at skabe en sammenhængende hverdag med et trygt fundament og dermed mulighed for læring og udvikling.
Vi anvender neuropædagogisk viden, social-motorik, elementer fra Det Kan Nytte og KRAP metoden.

Vi søger at skabe en indholdsrig og aktiv hverdag for den enkelte borger.
Arbejdspladsen er forandringsproces hvilket blandt andet betyder, at vi i personalegruppen gør op med vaner, kommunikationsmåder og fokuserer på kerneopgaven.
Som i enhver forandringsproces reagerer medarbejdere forskelligt, nogle er klar på forandring andre vil gerne holde fast i rutiner. Vi arbejder procesorienteret og med klar, tydelig og direkte ledelse holder vi den nye kurs. Vi har som dine kommende kolleger en forventning om, at du kan anvende dine pædagogiske kompetencer og erfaring fra lignende job, er god til at rådgive og vejlede om omsorg/pleje, medicin, samt har en solid viden og erfaring omkring psykiatri og demens.

Vi forventer at du:
  • Sætter borgerne i centrum, har fokus på samspil og relation og kan lide at gøre en positiv forskel i borgernes liv
  • Er initiativrig, reflekterende, fagligt bevidst og har forståelse for borgerens livshistorie
  • Er imødekommende, klar og direkte i sin kommunikation, anerkendende og ansvarlig
  • Kan bevare roen i pressede situationer, er psykisk stabil, har humor og overblik
  • Kan stå på egne ben i en forandringsproces og er fleksibel
  • Nyder at være fysisk aktiv, sammen med borgerne
  • Har interesse for projekter/udviklingsarbejde, efter- og videreuddannelse
  • Kan formulere dig skriftligt og mundtligt
  • Har gode samarbejdsevner og bidrager til et godt arbejdsmiljø
  • Tager ansvar og er stabil.
  • Reflekterer over din praksis
  • Er rummelig, tydelig og empatisk
  • Kan medvirke til at indføre kommunikationsredskaber for borgerne og dagsstrukturer, som du loyalt arbejder efter
  • Har kendskab til - og kan bruge IT
  • Har kørekort
  • Vil medvirke til at udvikle arbejdspladsen i samarbejde med borgere, pårørende, kolleger og ledelse
  • Er indstillet på skiftende arbejdstider og arbejde hver 2. weekend og helligdage
  • Er indstillet på at deltage i ferieture o.l. med borgerne
Vi tilbyder:
  • Engagerede kollegaer og et flerfagligt samarbejde
  • Et arbejdsmiljø hvor vi arbejder målrettet med fagligheden samlet og individuelt
  • Et arbejde der er lærerigt, udfordrende og under konstant udvikling
  • Deltagelse i temadage, supervision, mindfulness kurser o.l.
Løn efter gældende overenskomst.

Har du spørgsmål eller andet du ønsker at drøfte, er du velkommen til at kontakte leder Annette Bro Rask-Vestergaard på telefon 23 74 29 58 eller afdelingsleder Birgitte van der Burg på telefon 23 99 18 38

Vi ser frem til at høre fra dig og læse din ansøgning.

Ansøgningsfristen er den 24. maj 2019. 
Ansættelsessamtaler afholdes den 27., 28. og 29. maj 2019. Du skal være indstillet på at deltage i to ansættelsessamtaler.

Send ansøgning Tilbage
  • Jobområde

    Handicap, Psykiatri, Social & Sundhed

  • Arbejdstid

    Fuldtid

  • Varighed

    Fastansættelse

  • Ansøgningsfrist

    24-05-2019

  • Kontaktperson

    Annette Bro Rask-Vestergaard

  • Telefonnummer

    23 74 29 58