Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Norddjurs Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved at vælge emne og herefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Send sikker post

Offentlige myndigheder må ikke sende dig svar på almindelig e-mail, når den indeholder fortrolige oplysninger

Sikker post til det offentlige

Hvis du sender en e-mail med fortrolige og personfølsomme oplysninger, skal den sendes som sikker e-mail.

Når man sender en almindelig e-mail, svarer det til, at man sender et åbent postkort. 

Ved brug af almindelig e-mail er der derfor generelt en risiko for, at oplysningerne undervejs læses eller ændres af uvedkommende.

Derudover er der en risiko for, at parterne i kommunikationen ikke er dem, de udgiver sig for.

Når man sender en e-mail krypteret, svarer det til, at e-mailen ligger i en lukket kuvert. 

Det betyder, at ingen andre har mulighed for at læse indholdet. E-mailen er også sikret den rigtige afsender og modtager.

Offentlige myndigheder skal derfor bruge krypteret e-mail, når de kommunikerer med dig og i den forbindelse sender fortrolige oplysninger. 

Datatilsynet anbefaler, at du selv benytter krypteret e-mail, når du sender fortrolige oplysninger til en offentlig myndighed.

Det kan du gøre ved at bruge en digital signatur.

Du kan bestille en digitalsignatur hos NemID.

Hvad er digital post på borger.dk?

Digital post på borger.dk er sikker, digital kommunikation med det offentlige.

Digital post sikrer, at:

  • du får samlet al din digitale post i samme digitale postkasse
  • det er nemt og sikkert at skrive til det offentlige, modtage svar og opbevare posten
  • du har sikkerhed for, at kun du kan læse din private post
  • du nemt kan tilmelde dig digital post fra alle myndigheder
  • du samtidig kan tilmelde dig NemSMS – og få påmindelser fra det offentlige om fx tid til undersøgelse på sygehuset.

Hvis du tilmelder dig digital post på borger.dk, får du også adgang til din post fra e-Boks. Det betyder, at du får samlet din digitale post fra både offentlige myndigheder og alle de private virksomheder, der på nuværende tidspunkt sender til din e-Boks.

Du får overblik og slipper for papir og porto. Du slipper også for de store ringbind. For i din digitale postkasse er det også nemt at arkivere og holde styr på brevene. Og fordi din postkasse er tilknyttet dit cpr-nummer, følger den dig hele livet – uanset om du flytter adresse eller skifter e-mail.

Læs mere om digital post på borger.dk

 

Digital selvbetjening

Få hjælp til digital selvbetjening

Ring på tlf. 70 20 00 00

• Mandag til torsdag kl. 08:00 - 20.00
• Fredag kl. 08.00 - 16.00
• Lørdag lukket
• Søndag kl. 16.00 - 20.00


 

Digital post

Husk at læse digital post fra det offentlige.

Læs mere om Digital Post på borger.dk:

Box Digitalpost 250Px